Polska

Kto dostał pieniądze za akcję promocji szczepień? Rydzyk, TVP – tak. Agora, Onet – nie

Centrum Informacji Rządu przygotowało wykaz umów dotyczących działań reklamowych związanych z akcją #SzczepimySię, na którym znajdują się aż 24 podmioty.

fot. gov.pl, screen za yt/shhz

Kampania informacyjna „#SzczepimySię” miała kosztować budżet państwa co najmniej 25 mln złotych – informuje portal press.pl za danymi Centrum Informacyjnego Rządu. Fundusze za emisję reklam promujących akcję szczepień otrzymała m.in. Fundacja Lux Veritatis powiązana z o. Tadeuszem Rydzykiem. Część mediów zaangażowanych w akcję nie zobaczyła jednak ani złotówki.

Centrum Informacji Rządu przygotowało wykaz umów dotyczących działań reklamowych związanych z akcją #SzczepimySię, na którym znajdują się aż 24 podmioty. CIR w przypadku jednego z nich – TVP – nie podał jednak kwoty umowy.

Pomimo iż spoty ukazywały się w zdecydowanej większości kanałów, nie wszystkie media liczyć mogły na przyznanie im środków z tego tytułu. Ani gorsza za emisję spotów nie otrzymały bowiem media należące do Ringier Axel Springer Polska (m.in. Onet i „Fakt”) i Agory („Gazeta Wyborcza”) – informuje „Press”.

Największą kwotę otrzymała agencja Interprima za kampanię w mediach społecznościowych. Umowa w tym przypadku opiewa na blisko 5 mln złotych. 3 mln złotych natomiast trafiło na konto RMF, a 2,6 mln złotych do Polsat Media.

3,1 mln zł otrzymała Poczta Polska za dostarczenie 14,8 mln druków bezadresowych, a na 1 mln zł mogło liczyć Polskie Radio.

Pieniądze otrzymała również Fundacja Lux Veritatis powiązana z o. Tadeuszem Rydzykiem. Fundacja redemptorysty dostała 400 tys. zł. Na taką samą kwotę liczyć mogła również Fratria, czyli wydawca wPolityce.pl i „Sieci”.

Popularne

Do góry